Web vs. sociální sítě

Zdá se, že sociální sítě vládnou internetem, proto by mohlo někoho napadnout, zda je web vůbec potřeba? Opověď zní ano a já vám přiblížím proč.

marketing vs. sociální sítě

Webová stránka

Web by měl být stavebním kamenem vašeho podnikání = vaše domovská stránka (souhrn vešekrých informací na jednom místě). Webová stránka vám zajistí důvěryhodnost a kredibilitu vašeho podnikání. Při správném nastavení zvyšujete dohledatelnost na internetu, potencionální klienti tak na vás snáze narazí. Přečtěte si také článek Proč mít svůj web

Přizpůsobení a zachování identity značky

Webové stránky lze přizpůsobit do nejmenšího detailu tak, aby „mluvily stejným hlasem“ jako vaše značka.

Analytiky a informace o cílové skupině

Webové stránky nabízejí podrobné analýzy a statistiky o návštěvnících, jejich chování a preferencích.

Vyhledatelnost

Webové stránky nabízejí tzv. SEO, což znamená, že je lze optimalizovat pro lepší umístění ve vyhledávačích.

Dostupnost informací

Web slouží jako souhrn informací, které mohou zákazníka zajímat: kontakty, otevírací doba, vaše nabídka a ceny.

Technické znalosti

Vytváření funkční webové stránky vyžaduje technické znalosti a odbornost.

Časová náročnost a údržba webu

Vývoj a údržba webové stránky mohou být časově náročné. Webové stránky vyžadují také pravidelné aktualizace, aby byly bezpečné.

Náklady

Vytvoření a údržba webových stránek nemusí být zrovna levnou záležitostí. Já osobně se však zajímám o to, kolik za web zaplatíte a v cenách jsem zcela transparentní. Podívejte se na můj ceník.

Sociální sítě

Oproti tomu sociální sítě (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, YouTube…) by měly být marketingový nástroj, za pomocí kterého lidi směřujete na váš web. Nezapomínejte na to, že spoustu informací zákazníci hledají pouze na internetu a na sociálních sítích, by je to nezajímalo. 

Zásah

Sociální sítě mají rozsáhlou uživatelskou základnu, což znamená, že můžete oslovit velké publikum.

Interakce

Díky sociálním sítím můžete komunikovat se svými zákazníky a vybudovat tak loajalitu ke značce.

Nízké počáteční náklady

Platformy sociálních médií lze používat zdarma, pokud tedy neinvestujete do reklamy.

Snadné používání

Platformy sociálních médií jsou uživatelsky přívětivé, nepotřebujete technické znalosti k vytváření a správě svých profilů.

Omezená kontrola

Sociální sítě oproti webovým stránkám nepatří vám, nýbrž třetím stranám. To znamená, že máte omezenou kontrolu nad svým obsahem. Pokud se např. Americká společnost vlastnící Instagram a Facebook rozhodne tyto platformy zakázat v Evropě, přijdete o vše. A že k tomu není daleko, přečtěte si článek o Ukončení Facebooku a Instagramu v Evropě.

Špatná dohledatelnost

Ve vyhledávačích nemají sociální sítě přední pozice. Navíc ne každý je na Facebooku či Instagramu nebo jiných sociálních sítích, kde se vy prezentujete.

Algoritmy

Platformy sociálních médií používají algoritmy, které určují, který obsah se uživatelům zobrazí. To znamená, že nemáte úplnou kontrolu nad jejich dosahem.

Zachování identity

Sociálních média mají omezené možnosti přizpůsobení, a proto je náročné vytvořit a udržovat identitu své značky.

Ochrana vašich údajů

Platformy sociálních médií jsou kritizovány za své zásady ochrany osobních údajů, což pro vás může být problém zejména pokud nakládáte s citlivými informacemi. Kvalitní webové stránky jsou proti tomuto riziku zabezpečené.

Sociální sítě

Závěrem lze říci, že jak webové stránky, tak sociální média mají své výhody a nevýhody. Rozhodnutí zda mít pouze sociální sítě nebo svůj vlastní web nakonec závisí na vašich online cílech. Pokud chcete znát názor markeťačky, myslím si, že v ideálním případě je vhodné zvolit obě varianty. Web brát jako domovskou stránku a profesionální prezentaci vašeho podnikání a sociální sítě jako marketingový nástroj, díky kterému budete své publikum směřovat na web. 

Jak na weby s NAWEBY.cz

Kromě toho, že weby tvoříme, taky o nich píšeme. V našich článcích se dozvíte vše o jejich tvorbě, designu a funkcích. Jednoduše, lidsky a srozumitelně.

Autor: Ing. Nikola Adámková

29. 07. 2023 | Marketingové nástroje