Co je to SEO?

SEO je zkratka pro anglický výraz Search Engine Optimization, což znamená optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o metody, díky kterým můžete zlepšit pozici webové stránky ve výsledcích vyhledávání. 

SEO naweby zdarma

Proč SEO na webu potřebujete?

Statistiky uvádějí, že 70 – 80 % lidí si nejprve vyhledá společnost online a teprve až poté ji navštíví, nebo provedou nákup. Co z toho plyne? Pokud se váš web nezobrazí ve výsledcích vyhledávání vystavujete se tak riziku, že vám mezi prsty proteče více jak 70 % klientů. Nemluvě o tom, když web vůbec nemáte (Přečtěte si článek 5 důvodů, proč mít web).

Ukázkový příklad

Dejme tomu, že se mi zhoršila pleť. Budu tedy chtít navštívit kosmetičku, která mi odborně poradí. Do vyhledávače (Googlu, Seznamu) tedy napíšu kosmetika Olomouc. Teď udělám někomu reklamu. Nicméně pojďme se podívat, co se nám zobrazí?

SEO zdarma pro webové stránky

1. Sponzorované webové stránky

Tedy osoby/firmy, které zaplatili Googlu za to, že je bude zobrazovat na prvních příčkách.

2. Poté internetové adresáře

Jako např. Firmy.cz. Velice důležité je tedy registrovat web také do těchto adresářů. Kdybych chtěla hledat kosmetičku v takovém adresáři, tak co mě zde bude zajímat? Web dané kosmetičky, kde se dozvím více informací. S jakou kosmetikou pracuje, jaké má ceny atd.

3. Pak webové stránky, které mají SEO

Tedy správně nastavenou optimalizaci pro vyhledávače.

Co má na SEO vliv?

Google zveřejnil 200 faktorů, podle kterých hodnotí stránky. SEO je tak samostatná discipína, při které odborníci berou v potaz většinu těchto hodnotících faktorů. Zabývají se rozsáhlými analýzami klíčových slov, věnují se různým aspektům, jako technické optimalizaci stránek, či budování zpětných odkazů. Já osobně se při tvorbě webu zaměřuji na metody, které fungují nejlépe, a to jsou:

ZÁKLADNÍ SEO CHECKLIST: 

Návrh a využití klíčových slov

Nejprve je důležité provést analýzu klíčových slov (tedy slov, která nejlépe vystihují obsah stránek a na která chceme cílit). Po jejich výběru pak důležité tyto slova zahrnout do obsahu, nadpisů, podnadpisů, popisků…

Nastavení meta title a description

Meta title je krátký text, který se nachází v záhlaví HTML stránky a slouží jako popis obsahu stránky. Meta description by měl být pak lákavý a přesvědčivý, aby zaujal uživatele a motivoval ho k návštěvě stránky.

Správné řazení nadpisů

Vyhledávače používají nadpisy ke zjištění témat a obsahu stránky. Hlavní nadpis (H1) by měl obsahovat klíčová slova, která nejlépe charakterizují obsah stránky.

SEO obrázků

Klíčovými faktory optimalizace obrázků jsou: název souboru, alt text, velikost souboru a formát.

Zrychlení načítání webu

Rychlost a výkon webových stránek také ovlivňují jejich umístění ve výsledcích vyhledávání. Je důležité stránky také pravidelně optimalizovat.

Responzivita webu

Responzivita znamená, že webová stránka se automaticky přizpůsobí velikosti obrazovky. Web by se měl hezky zobrazovat na na desktopu, tabletu i mobilním telefonu. V současné době dominuje prohlížení stránek na mobilech, a tak to zohledňují také vyhledávače a responzivní weby řadí výše.

Při tvorbě webu máte výše uvedené aspekty SEO od naweby zcela ZDARMA.

DOPLŇKOVÝ SEO CHECKLIST: 

Registrace webu u Google Search Console

Registrace webu u Google Search Console je důležitá pro zlepšení viditelnosti vašich webových stránek a poskytuje vám informace, které můžete použít k jejich optimalizaci pro lepší výsledky.

Registrace webu u Google Analytics

Po nasazení nástroje Google Analytics na web můžete sledovat organickou návštěvnost (tedy lidi, kteří si na váš web došli tak, že si ho vyhledali). Můžete tak sledovat podrobný výkon webu. Přečtěte si článek 

Co dalšího má na SEO vliv?

OBSAH

Samotný obsah webu hraje tu nejdůležitější roli pro SEO. Protože jak můžeme zahrnout klíčová slova, když by byl web skoro prázdný? Obsah by měl být také kvalitní, relevantní a užitečný pro uživatele. 

Jak se návštěvníci na webu chovají

Představme si to tak, že Google je robot, který sbírá informace o tom:

  • jaký čas návštěvníci vašeho webu na stránce stráví,
  • zda si prohlížejí i další stránky, nebo ihned stránku opustí,
  • jestli interagují prvky na stránce (např. klikají na odkazy, vyplňují formuláře, nebo sdílí obsah na sociálních sítích).

Pokud tento „robot“ zjistí, že se na stránkách například lidé zdržují jen krátkou dobu vyhodnotí ji jako méně relevantní a na přední příčky ve vyhledávání dá stránky jiné.

Mějte web, který si s Googlem rozumí

V současném online prostředí je téměř nezbytné mít optimalizovanou webovou stránku pro vyhledávače, pokud chcete získat více návštěvnosti a potenciálně i více zákazníků. Je to proces, který vyžaduje určité znalosti a úsilí, ale může vést k vynikajícím výsledkům v dlouhodobém horizontu.

naweby

Ing. Nikola Adámková

Poradím vám, jak na celkový marketing a vytvoříme tak web, který vám usnadní práci, přinese zisk nebo prostě jen bude dělat radost.

Funkční weby od markeťačky