Co je SEO a proč jej mít
SEO je zkratka pro anglický výraz Search Engine Optimization, což znamená optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o metody, díky kterým můžete zlepšit pozici webové stránky ve výsledcích vyhledávání.
Statistiky uvádějí, že 70 – 80 % lidí si nejprve vyhledá společnost online a teprve až poté ji navštíví, nebo provedou nákup. Co z toho plyne? Pokud se váš web nezobrazí ve výsledcích vyhledávání vystavujete se tak riziku, že vám mezi prsty proteče více jak 70 % klientů.
Ukázkový příklad
1. Sponzorované webové stránky
Tedy osoby/firmy, které zaplatili Googlu za to, že je bude zobrazovat na prvních příčkách.
2. Poté internetové adresáře
Jako např. Firmy.cz. Velice důležité je tedy registrovat web také do těchto adresářů. Kdybych chtěla hledat kosmetičku v takovém adresáři, tak co mě zde bude zajímat? Web dané kosmetičky, kde se dozvím více informací. S jakou kosmetikou pracuje, jaké má ceny atd.
3. Pak webové stránky, které mají SEO
Tedy správně nastavenou optimalizaci pro vyhledávače.
Co má na SEO vliv?
Google zveřejnil 200 faktorů, podle kterých hodnotí stránky. SEO je tak samostatná discipína, při které odborníci berou v potaz většinu těchto hodnotících faktorů. Zabývají se rozsáhlými analýzami klíčových slov, věnují se různým aspektům, jako technické optimalizaci stránek, či budování zpětných odkazů. Metody, které fungují nejlépe:
Návrh a využití klíčových slov
Nejprve je důležité provést analýzu klíčových slov (tedy slov, která nejlépe vystihují obsah stránek a na která chceme cílit). Po jejich výběru pak důležité tyto slova zahrnout do obsahu, nadpisů, podnadpisů, popisků…
Nastavení meta title a description
Meta title je krátký text, který se nachází v záhlaví HTML stránky a slouží jako popis obsahu stránky. Meta description by měl být pak lákavý a přesvědčivý, aby zaujal uživatele a motivoval ho k návštěvě stránky.
Správné řazení nadpisů
Vyhledávače používají nadpisy ke zjištění témat a obsahu stránky. Hlavní nadpis (H1) by měl obsahovat klíčová slova, která nejlépe charakterizují obsah stránky.
SEO obrázků
Klíčovými faktory optimalizace obrázků jsou: název souboru, alt text, velikost souboru a formát.
Zrychlení načítání webu
Rychlost a výkon webových stránek také ovlivňují jejich umístění ve výsledcích vyhledávání. Je důležité stránky také pravidelně optimalizovat.
Responzivita webu
Responzivita znamená, že webová stránka se automaticky přizpůsobí velikosti obrazovky. Web by se měl hezky zobrazovat na na desktopu, tabletu i mobilním telefonu. V současné době dominuje prohlížení stránek na mobilech, a tak to zohledňují také vyhledávače a responzivní weby řadí výše.
Registrace webu u Google Search Console
Registrace webu u Google Search Console je důležitá pro zlepšení viditelnosti vašich webových stránek a poskytuje vám informace, které můžete použít k jejich optimalizaci pro lepší výsledky.
Registrace webu u Google Analytics
Po nasazení nástroje Google Analytics na web můžete sledovat organickou návštěvnost (tedy lidi, kteří si na váš web došli tak, že si ho vyhledali). Můžete tak sledovat podrobný výkon webu. Přečtěte si článek
OBSAH
Samotný obsah webu hraje tu nejdůležitější roli pro SEO. Protože jak můžeme zahrnout klíčová slova, když by byl web skoro prázdný? Obsah by měl být také kvalitní, relevantní a užitečný pro uživatele.
Jak se návštěvníci na webu chovají
Představme si to tak, že Google je robot, který sbírá informace o tom:
- jaký čas návštěvníci vašeho webu na stránce stráví,
- zda si prohlížejí i další stránky, nebo ihned stránku opustí,
- jestli interagují prvky na stránce (např. klikají na odkazy, vyplňují formuláře, nebo sdílí obsah na sociálních sítích).
Pokud tento „robot“ zjistí, že se na stránkách například lidé zdržují jen krátkou dobu vyhodnotí ji jako méně relevantní a na přední příčky ve vyhledávání dá stránky jiné.
Jak na weby s NAWEBY.cz
Kromě toho, že weby tvoříme, taky o nich píšeme. V našich článcích se dozvíte vše o jejich tvorbě, designu a funkcích. Jednoduše, lidsky a srozumitelně.
Autor: Ing. Nikola Adámková