5 důvodů proč používat Google Analytics

Google Analytics je mocný nástroj, který umožňuje sbírat a analyzovat data o provozu na vašich webových stránkách, chování uživatelů a angažovanosti. Tato data vám mohou pomoci při rozhodování o designu, obsahu a marketingových strategiích vašich webových stránek. V tomto článku vám představíme 5 hlavních důvodů, proč byste tyto analytiky měli používat i vy.

marketing vs. sociální sítě

1. Pochopíte, kdo navštěvuje váš web

Google Analytics vám poskytují podrobné informace o návštěvnících vašich webových stránek. Můžete vidět, odkud přicházejí, jaká zařízení používají a jaké stránky navštěvují. Tyto informace vám mohou pomoci lépe porozumět vašemu publiku. Můžete tak přizpůsobit design a obsah  jejich potřebám a preferencím. Pokud například zjistíte, že většina návštěvníků webu pochází z mobilních zařízení, můžete maximálně přizpůsobit vaše webové stránky pro mobilní uživatele a ulehčit jim procházení webu.

2. Pochopíte, co na vašem webu (ne)funguje

Google Analytics poskytuje detailní informace o tom, jaký obsah je nejpopulárnější mezi vašimi návštěvníky. Můžete sledovat, které články, videa nebo produkty mají nejvyšší míru angažovanosti a které stránky mají největší míru odchodu. Tato data vám umožňují optimalizovat obsah vašeho webu a poskytnout uživatelům to, co hledají.

3. Můžete měřit účinnost marketingových kampaní

Díky Google Analytics můžete vidět, kolik provozu každá kampaň generuje, které stránky získávají nejvíce návštěv a jak dlouho návštěvníci tráví na vašich webových stránkách. Tyto informace vám mohou pomoci rozhodovat o tom, kde alokovat vaše marketingové rozpočty a které kampaně přinášejí největší návratnost.

3. Zlepšíte své SEO

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je zásadní pro zvýšení organické návštěvnosti vašeho webu. Google Analytics vám poskytuje statistiky o návštěvnosti vašeho webu z organického vyhledávání, včetně toho, jaká klíčová slova návštěvníci používají k nalezení vašeho webu a které stránky mají nejvyšší hodnocení. Analýzou těchto dat můžete identifikovat oblasti, kde potřebujete zlepšit SEO a provést změny v obsahu a struktuře svých webových stránek, abyste zvýšili pozici ve vyhledávačích.

5. Můžete sledovat vývoj a tvořit dlouhodobé analýzy

Google Analytics ukládá data o vašem webu po dlouhou dobu, což vám umožňuje sledovat dlouhodobé trendy a změny v chování vašich návštěvníků. Můžete sledovat sezónní trendy, vývoj nových návštěvníků a opakujících se zákazníků a identifikovat dlouhodobé strategie pro růst vašeho podnikání.

Jak na weby s NAWEBY.cz

Kromě toho, že weby tvoříme, taky o nich píšeme. V našich článcích se dozvíte vše o jejich tvorbě, designu a funkcích. Jednoduše, lidsky a srozumitelně.

Autor: Ing. Nikola Adámková

30. 06. 2023 | Marketingové nástroje